Knowledgebase
Microsoft Office Outlook 2013 beállítása
Posted by RENCAL ADMIN IT on 2015 April 13 06:47 PM

Microsoft Office Outlook beállítása

 

A levelek elolvasásához két féle képpen állíthatja be a levelező programot;

- POP3: A levelek a letöltés után törlődnek a szerverről, ezt követően csak a "helyi" számítógépről lehetséges  a levelek olvasása.
            Abban az esetben előnyös ennek a választása, ha kevés (web/mail)tárhellyel rendelkezik illetve egy számítógépről olvassa a leveleket.

- IMAP: A levelek a szerveren tárolódnak, bármilyen számítógépről és/vagy mobil eszközről elérheti és elolvashatja a leveleit.

 

A levelező program beállításához szükségesek a következő adatok:

- Bejövő (POP/IMAP) kiszolgáló szerver neve
- Kimenő (SMTP) kiszolgáló szerver neve
- Felhasználói név; ami a keresztnev.vezeteknev@azondomainneve.hu formában kell megadni
- Jelszó

 

1) Indítsuk el az Outlook programot: Start ---> Minden program ---> Microsoft Office , a kinyíló listából válasszuk ki (egyszer kattintva) az Outlook programot.
Az alkalmazás megnyíló ablakában kattintsunk a File fülre, majd az Információ kategóriából válasszuk ki a Fiók hozzáadásaparancsot:
(Ha az Outlook programot előszőr indítjuk el, akkor az E-Mail fiók felvétele ablak jelenik meg automatiksan)

2) A megnyíló Fiók hozzáadása ablakban válasszuk ki a Kézi beállítás, vagy további kiszolgálótípusok kézi megadása opciót:

Majd kattintsunk a Tovább gombra:

3) Válasszuk ki a szolgáltatások közül az POP vagy IMAP opciót:

Kattintsunk a Tovább gombra, és állítsuk be a levelezéshez szükséges adatokat:

4) A POP- és IMAP-fiókok beállításai  részben adjuk meg az adatokat:


- Név: Ezt a nevet fogják feladóként látni azok, akiknek levelet küldünk.
- E-mail cím: Itt adjuk meg a kapott címünket

- Fiók típusa: POP3 vagy IMAP
- Kiszolgáló megadása: Az adategyeztető lapon szereplő kiszolgáló szerverek nevét kell megadni, ezek általában megyegyeznek és a mail.azondomainneve.hu formában kell kitölteni.
- Felhasználónév: a felhasználónév megegyezik a kapott e-mail címmel, teljes egészében kiírva (előfordulht, hogy az igénybe vett szolgáltatás függvényében a fomrátum változhat)
- Jelszó: a felhasználónévhez tartozó jelszó. Ha szeretnénk, hogy a program megjegyezze az e-mail fiók jelszavát, akkor jelöljük be a Jelszó tárolása (Remember password) jelölőnégyzetet.

5) Ezután kattintsunk a További beállítások.. gombra, és a megnyíló ablakban adjuk meg az eléréséhez szükséges további adatokat.
   
Válasszuk ki a Kimenő üzenetek kiszolgálója lapfület, és adjuk meg a hitelesítéshez szükséges adatokat:



Válaaszuk ki A kimenő levelek kiszolgálója (SMTP) hitelesítést igényel opciót. Kattintsunk A bejövő levelek kiszolgálójával azonos beállítások használata opcióra.
(egyedi SMTP szolgáltatás igénybevétele esetén - ilyenkor a kimenő üzenetek kiszolgálója különbőzik a bejövőtől - adjuk meg a hitelesítéshez szükséges felhasználó nevet és a jelszót)

Majd kattintsunk a Speciális lapfülre, és állítsuk be az IMAP és SMTP szerverek portjait:



A Speciális lapon a Bejövő üzenetek kiszolgálója (IMAP vagy POP3) részben a legördülő menüből válasszuk ki az SSL típusú biztonságos kapcsolat használatát, a port száma  automatikusan átvált 993-ra.
(a bejövő üzenetek kiszolgálójánál ha POP3 típust választottunk, akkor a biztonságos kapcsolat portja 995 lesz)

A kimenő üzenetek kiszolgálója (SMTP) területen a legördülő listából válasszuk ki a TLS típusú biztonságos kapcsolat használatát, az SMTP portot pedig állítsuk át az alapértelmezett 25-ről 587-re,
így azon szolgáltatóknál is lehetséges a levél küldés ahol tiltják a külső smtp szerverek használatát és/vagy a 25-ös portszámot.

Az OK gombra kattintva a beállítások elmentésre kerülnek.

A visszatérő fiók beállításai ablakon kiválaszthatjuk a beállítások automatikus tesztelését - ezt a folyamatot kihagyhatjuk,ha biztosak vagyunk a megadott adatok helyességében, ez esetben a pipát vegyük ki /csak POP3 típus választása esetén kapcsolható ki/ - és befejezhetjük a fiók létrehozását a Tovább  gombra kattintva.


Ez az ablak a tesztelés eredményét mutatja, kattintsunk a Bezárás gombra.

 

A megjelenő ablak tájékoztat minket a folyamat sikerességéről, kattintsunk a Befejezés gombra.

 

(0 vote(s))
Helpful
Not helpful

Help Desk